Меню

Хранене за двама?

По време на бременността тялото е изправено пред много предизвикателства.

През 40-те седмици на бременността тялото Ви трябва да се справи с някои важни задачи. Вашето бее се храни изцяло през пъпната връв и трябва непрекъснато да получава хранителни вещества. Накратко: тялото Ви се намира в изключително състояние и работи с максимален капацитет. Сега, повече от всякога, здравословното хранене е също толкова важно, колкото ходенето на медицински прегледи и правенето на упражнения на чист въздух.

Достатъчното количество хранителни вещества е важно

Всички хранителни вещества, от които бебето се нуждае, се набавят от кръвта на майката и, ако е необходимо, бебето дори ще използва резервите на майка си. Фолиевата киселина, йодът и желязото са от съществено значение за психическото и физическото развитие на бебето. Ако снабдяването е добро, майката и бебето ще се развиват идеално. Така и двамата се възползват от доброто хранене.

Моля, обърнете внимание, че кърменето изисква много от майката, така че през това време трябва да сте сигурни, че имате балансирана диета и адекватен прием на хранителни вещества.

Старото правило „да се яде за двама“ е отживелица

Отживелица е схващането, че трябва „да се яде за двама“. През първите три месеца, бъдещите майки нямат нужда от допълнителни калории. Едва по-късно, от четвъртия месец, трябва да приемате около 200 калории повече на ден. Това се равнява на допълнителна порция мюсли или сандвич. 

И така, как можете да постигнете „здравословно хранене“? Всичко зависи от съставките на храната. Това означава, че диетата Ви трябва да бъде колкото е възможно по-разнообразна и да Ви доставя витамини и минерали, но без излишни калории. Не количеството е от значение, а качеството.

В този смисъл, експертите говорят за наситеност на хранителните вещества. Казано по-просто, идеалната диета по време на бременност включва ежедневен прием на плодове, зеленчуци, салати, картофи, пълнозърнести продукти, нискомаслени млечни продукти, обикновена морска риба за снабдяване с Омега-3 мастни киселини и понякога нетлъсто месо. Също така е важно да пиете достатъчно течности. 

Дори и да успеете да поддържате здравословна диета, нуждите от някои хранителни вещества може да не бъдат изцяло покрити. Дефицитите са чести и по-специално по отношение на фолиевата киселина, йода и ДГК с дълговерижна мастна киселина Омега-3.

Ето защо експертите по хранене препоръчват хранителна добавка, съобразена със специфичните нужди на бременните и кърмещи жени по време на тези етапи. Моля, консултирайте се с Вашия гинеколог по този въпрос.

По-добре по-малко, но по-често

Не яжте повече от обичайното, яжте по-добре. Можете да ядете каквото пожелаете, но храненията трябва да бъдат правилно разпределени през деня:

  • цяла закуска
  • основно хранене на обед
  • нещо малко и леко вечерта
  • една или две малки закуски между основните хранения

Препоръка за различни групи храни

Плодове Зеленчуци Пълнозърнести храни Месо Риба Млечни продукти Растителни мазнини
Фолиева киселина
Витамини от група B
Витамин C
Желязо